Obchody se snaží přilákat zákazníky nejrůznějšími způsoby. Jedním z těch nejpoužívanějších jsou nejrůznější slevové akce, kdy je určitý druh zboží zlevněn. Variantou tohoto postupu jsou i množstevní slevy Spiral Stabilization, které již také patří ke koloritu našich obchodů. Ty v podstatě znamenají, že dostaneme slevu, pokud si koupíme daného produktu více kusů. Pokud si koupíme jen jeden, zaplatíme normální cenu.
S tímto se většinou setkáváme ve velkoobchodech, případně tam, kde se dá předpokládat, že lidé dané zboží mohou potřebovat i ve větší kvantitě, jako jsou třeba stavebniny. Ovšem s variantou množstevní slevy, kdy si například koupíte dva produkty a třetí dostanete zdarma, se setkáváme běžně v mnoha obchodech. Zde se můžeme ptát, proč jsou obchody ochotny takto zlevnit, a zvláště když si kupujeme větší množství. Nebylo by jednodušší pro ně dát slevu naopak, když si koupíme jen jeden kus daného zboží? Ukazuje se, že ne. Jsou zde totiž důvody, proč se tento typ marketingu vyplatí.
V první řadě si musíme uvědomit, že i když dají na produkt slevu, příliš na tom tratit nebudou. Cena bude stále ještě tak vysoká, aby pokryla veškeré náklady, které obchod s daným zbožím bude mít, a ještě přinesla zisk, byť o něco menší, než pokud by zákazníci platili plnou cenu. Vtip je v tom, že tato akce přiláká zákazníků více, takže se onoho zboží prodá víc, než by bylo běžné. K tomu navíc jen málokdo koupí pouze ten jeden produkt, takže se zvýší prodej i ostatních výrobků, a tedy i zisk.
Navíc je to také dobrý způsob, jak takzvaně „vyčistit sklad“. Pokud se ona věc příliš neprodává, stačí na ni dát množstevní slevu a její prodej zákonitě stoupne. Tak se jej zbavíme a uděláme místo pro nové věci. To platí zejména u sezónních produktů, které se mimo dané období prakticky neprodávají. Rozhodně se to tedy obchodům vyplatí.